Sápmi – Sverige – Irland

London: Lördag och Söndag

Resten av helgen i London då!? Ja på lördag morgon låg jag och Madde och drog oss bland fluffiga, prassliga lakan när Izabella och Jessica gled in från Tyskland. Vi drog oss mot en restaurang där vi bokat brunch och där åt vi ägg i olika former och pratade om barn och hus och jobb och drömmar. Det regnade tyvärr ett riktigt brittiskt regn så vi tog en taxi till Harrods, där alla andra i London också sökte skydd från regnet. En snabb titt på julavdelningen och sen åkte vi vidare till Selfridge där det var nästan lika packat med folk. Efter en stund landade vi istället på ett café där vi fortsatte prata om framtid och bröllop och barn. Det blev en lugn eftermiddag. Vi tog en Uber (fantastisk idé) genom Hyde Park där det var bilköernas bilkö pga alla döda soldater som skulle äras. Så vi gick tillbaka till hotellet, förbi naturhistoriska museet med sin isrink och stora julgran. På kvällen hade tjejerna från Tyskland bokat bord på Picture Restaurant för en 7-rätters avsmakningsmeny. Den var fantastisk och klockren och varenda rätt var i klass med nästa. Så vi satt länge, åt soppa och fläsk och fisk och rödbetor och ostar och choklad i en härlig röra och drack gott vin. Och pratade, såklart. Dom är så himla smarta och vettiga dom där tre tjejerna. Dom får mig att tänka till och fundera och skratta och gråta om vartannat. Jag önskar så att alla kunde få ha ett sånt gäng i sitt liv. Som liksom tillför och ger och får mig att inte bara känna mig fin och smart och bra utan även ifrågasätter och får mig att liksom bli lite bättre än förut. Ja, det var en fin dag helt enkelt. Och på söndagen åkte Madde hem tidigt och vi tre som var kvar åt fler ägg och shoppade lite till våra respektiva barn innan jag vinkade hejdå till Tysk-svenskorna och tog mig ut till flygplatsen för att åka hem. Fylld av ny energi och alldeles glad i hela kroppen åt den fina helgen. Och över att jag hade fått sakna min familj en stund, det tror jag också var viktigt.

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!