Sápmi – Sverige – Irland

London: Friday.

Igår kom jag hem igen, sent i en taxi från flygplatsen. Hem till min lilla familj som jag har saknat. Saknat, men det har inte hindrat mig från att njuta av varenda sekund av min resa. Jag åkte ju redan i fredags, på förmiddagen, och vinkade av min man och min dotter som skulle klara dig själva några timmar tills Ciarans syster skulle komma som backup (Ciaran kan ju inte gå). Jag tog bussen till flygplatsen, gick igenom säkerhetskontrollen och sen satte jag mig på ett café. Drack en kaffe och läste en bok i mobilen tills flyget gick. Väl framme på Heathrow gick det snabbt att ta sig in till London och eftersom jag var först på plats av oss fyra vänner så åkte jag till hotellet och checkade in. Det var dyrt och lyxigt och jag kände mig lite malplacerad när jag låtsades vara rik och världsvan och traskade upp på mitt och Maddes rum. Där stannade jag inte länge utan jag skyndade mig istället ut i solen innan den skulle gå ner. Jag skyndade mig till Westminster och kollade på maffiga byggnader och en stor klocka och ett ännu större pariserhjul som snurrade och lyste i olika färger när solen väl gått ner. Jag strosade omkring med en latte i handen och kollade på människor en stund innan det var dags att möta upp Madde som kom med ett senare flyg. Vi åkte till hotellet, bytte om och gick sen till en italiensk restaurang där vi stannade och åt god mat och drack vin och pratade massor. Sen gick vi sakta tillbaka till hotellet, vi tog till och med en omväg eftersom vi inte hade nån tid att passa.

Klockan 21.30 låg vi i sängen. Läste tidningar och lyssnade på ljudbok och kollade på bilder från varandras mobiler tills vi somnade bland krispiga lakan. Nästa morgon skulle andra halvan av mamma-gänget komma och det vankades god mat, shopping och massa prat.

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!